Je mag dan nog een klepper van een locatie, een heerlijk menu en het zachtste bedlinnen hebben (check, check en check); een horecabezoek start tegenwoordig online. Terwijl bed, breakfast & lunchplek Koeketiene verbouwde, vertaalden wij haar gastvrijheid naar branding en website. En naar een resem gezellige huisstijldragers: cadeaubonnen als kerstballen bijvoorbeeld.

Branding & website (2020) — huisstijldragers (2020 — nu)
Koeketiene
Ruiten en puzzelstukjes

Schattig, toegankelijk en gezellig: dat was, geloof ik, de briefing die ik gaf aan Tallieu & Tallieu”, zegt Fran, die samen met haar partner Maarten Koeketiene in hartje Gent uitbaat. Enthousiast over zoveel vertrouwen gingen wij aan de slag.

De website springt in het oog: we krijgen regelmatig enthousiaste reacties en de vraag wie hem bouwde.”
— Fran Timmermans

We wilden bijdragen aan de totaalervaring die je beleeft als je in Koeketiene ontbijt, luncht of logeert. De branding kreeg kleuren en vormen uit het interieur en servies (ruitvormige tegeltjes! mosgroene accenten!), en we stelden creatieve toepassingen voor zoals raambestickering en takeawaybekers. De website ontwierpen we in twee luiken, ‘eat’ en ‘sleep’, elk gekoppeld aan het meest geschikte reservatieplatform. Wij beslisten waar tekst en foto’s kwamen, Fran vulde die nadien zelf in: die werkwijze paste haar het best. En voor het menu ontwierpen we templates in Canva. Dat bespaart wekelijks heel wat moeite (en geld).

Die totaalaanpak was een schot in de roos: niet alleen hun klanten zijn enthousiast, maar ook Fran en Maarten zelf. “Toen Tallieu & Tallieu ons alles in een voorstelling presenteerde, vielen de puzzelstukjes in elkaar. Het gaf een enorme boost dat zij zo in ons concept geloofden”.

Koeketiene
Koeketiene
Koeketiene
Koeketiene
Koeketiene
Meehelpen aan groei
Meehelpen aan groei

Intussen zijn we 2 jaar verder en blijven we dichtbij. Zo viel ons op dat de reservatiemails vooral afkomstig waren van desktopcomputers. Daarom pasten we de kleur van de knop in de mobiele versie aan: die bleek niet vlot vindbaar. Toen het hele reservatiesysteem niet meer 100% beviel, zochten we mee naar een alternatief; toen het tijd was voor nieuwe beelden raadden we een fotograaf aan en toen de cadeaubonnen in januari nog in kerstmodus stonden, gaven we een seintje.

"We houden ervan om onze klanten te zien groeien, en daaraan te mogen meehelpen."
— Tallieu & Tallieu

We doen niets liever dan onze klanten ondersteunen in al hun communicatie: die is zoveel geloofwaardiger als ze één groot geheel vormt. Wie bij ons komt aankloppen, hoeft trouwens geen gevestigde waarde te zijn, of gedetailleerde briefings voor te leggen.

Koeketiene
Wat Fran zegt

“Iemand die respectvol en niet uit de hoogte meedenkt: dat apprecieer ik. Ik heb het gevoel dat ik alles aan Tallieu & Tallieu kan vragen. Hun werk heeft ons gestimuleerd om Koeketiene grootser te zien. Oh, en toen ik een tijdje geleden aan een boodschappenronde wilde beginnen, stond mijn bakfiets helemaal in Koeketiene-branding voor de deur! De bestickering was klaar en die waren ze simpelweg komen opkleven.”

The Wall

Meer werk zien? Bekijk The Wall.