Website & B2B applicatie

www.morleyforkids.be

Een website die je werk flatteert en je proces vereenvoudigt? Daarvan droomden Aniek en Jacques van kinderkledingmerk Morley. We bouwden de voorbije jaren hun online aanwezigheid uit, om hun klanten én henzelf met stijl en efficiëntie te ondersteunen.

branding & website (2014) — webshop (2017) — b2b applicatie (2020) — branding refresh (2022)
Morley
Morley
Morley

Morley werd in 2010 opgericht als kwaliteitslabel voor charmante en duurzame kinderkleding; sindsdien is er in de modewereld meer veranderd dan er gelijk bleef. Aniek en Jacques groeiden mee, op de golven van een digitalisering, een pandemie en een groeiende internationale markt voor hun merk. Tallieu & Tallieu mocht hen met raad en daad bijstaan tijdens die groei.

Morley
Een webshop als vinger aan de pols
Een webshop als vinger aan de pols

Aanvankelijk ontmoetten Aniek & Jacques hun klanten op beurzen in binnen- en buitenland: het waren kledingwinkels en concept stores, die een paar seizoenen vooruitkeken. Rond 2017 voelde het koppel dat er nog een andere doelgroep aan hun mouw trok: eentje die vooral houdt van klimmen in bomen, met ouders die op zoek zijn naar een ruim aanbod en vlotte service.

Tallieu & Tallieu bouwde daarom een responsive website met webshop. De branding hielden we sober, om de texturen en prints te laten schitteren. De focus ligt op klantvriendelijkheid, en die zit in het soort 'details' waarvan je pas voelt hoe groot ze zijn als ze ontbreken. Zo zijn de beschikbare maten direct zichtbaar onder elk item op de overzichtspagina; in het keuzemenu op een detailpagina worden naast de maten ook de prijs en beschikbaarheid vermeld. Op die manier krijgt de klant alle info in één oogopslag, zonder heen- en weergeklik.

"Ik heb veel boze winkels aan de lijn gehad toen ik met de webshop begon."
— Aniek Loosveldt

De webshop is gekoppeld aan betaalplatform Mollie voor een ruime keuze aan mogelijkheden. Met zo'n korte lijn tussen merk en drager(tje) is de webshop voor Morley een vinger aan de pols bij haar eindklanten. En hoewel aanvankelijk retailers niet enthousiast waren over dit rechtstreekse verkoopskanaal, is intussen gebleken dat er genoeg plaats is voor offline én online shoppen.

Morley
Morley
Een applicatie die winkels helpt
Een applicatie die winkels helpt

Toen de beurzen enkele edities opschortten, wilde Morley ook het contact met haar retailklanten zelf in handen nemen. Tallieu & Tallieu bouwde een b2b-applicatie, in Morleys stijl en met een login beveiligd. Winkels bekijken er beelden van prototypes en plaatsen hun order, waardoor Morley gerichter kan produceren. Klanten downloaden zelf de professionele beelden en productfiches van de bestelde items voor hun eigen marketing.

"Het is niet omdat het B2B is, dat het saai moet zijn."
— Jona Tallieu

De applicatie en de webshop putten bovendien uit dezelfde stock: zo vermijden we conflicten en dubbel werk. Samen vormen ze een sterke basis, klaar voor wat (er ook) komt. Alsof je aan het begin van een drukke dag je favoriete trui in je schuif vindt: dat gevoel.

Morley
Wat Aniek zegt

"Jona en zijn team zijn heel toegankelijk: ik bel regelmatig met een vraag of een (cruciaal!) detail. Ze vertalen mijn woorden naar hun cms, waarin het makkelijk werken is.

Onze samenwerking heeft ervoor gezorgd dat we onze klanten bereiken in binnen- en buitenland zonder naar beurzen te gaan. Ook al blijven sommigen hardnekkig WhatsApp'en als ze een prijs of beschikbaarheid willen weten, deze combo van webshop en applicatie is de toekomst voor ons kledingmerk."

The Wall

Meer werk zien? Bekijk  The Wall.