Elke webshop is een work in progress, en in het geval van Music Mania is de vooruitgang razendsnel. Zowat maandelijks voeren we updates uit, niet zelden geïnspireerd door feedback van klanten. Zo zijn er integraties met Youtube en Discogs, voor tracklisting. Of de wishlistfunctie, die je voorkeuren in een persoonlijk account bewaart. We voegden tags toe als 'aanrader', 'nieuw' en 'classic' om, zoals in de houten platenbakken, te graven naar parels. En we speelden in op de recente marktschaarste met online reservaties bij exclusieve releases, wat wachtrijen en teleurstellingen in de winkel beperkt.
Maar ook achter de schermen optimaliseren we: het stockbeheer en de automatisatie van het orderproces beperken handmatig werk. Stock alerts waarschuwen tijdig bij beperkte voorraad. De nieuwsbrief met de nieuwe aanwinsten kan vlot samengesteld worden. We dachten ook grondig mee over de workflow en in functie daarvan wordt momenteel de stockruimte verbouwd. Zo blijven we bezig en dat doet de muzieksector (gelukkig) ook!
"De investering in tijd en geld is aanzienlijk, maar de return is het waard."
— Karel Van Audenaerde