Het vergde een aanpassing van haar vaste klanten, maar de verandering voor Veronique was fenomenaal: de nieuwe werkwijze leverde haar een vrije dag per week op. “Het voelde alsof ik van vriendin van mijn klanten, weken bezig aan één bestelling, plots een ondernemer werd. Elke paar maanden check ik alles, en elke keer opnieuw ben ik ongelooflijk trots.”
“Het was geen goedkope beslissing, de webshop. Maar ik spaar er per week een dag werk mee uit, en dat is wel iets waard.”
— Veronique Sneyaert
Tijdens de lockdown was de webshop een levensader, in een sector waarin atelierbezoeken de norm zijn. Hun verhaal kunnen klanten nog steeds bij Veronique kwijt, maar deze werkwijze geeft ruimte. Om je idee te vormen als klant, en om de zware emoties te laten bezinken voor Veronique. “Ik had niet verwacht dat het vertellen van hun verhaal mensen zo’n deugd zou doen”, zegt Veronique. “We hebben het aantal karakters op het invulformulier zelfs moeten verhogen. Mensen vinden de webshop niet afstandelijk, maar voelen zich er extra verzorgd door. Dat is het best mogelijke resultaat.”