The Aviation Factory

www.the-aviation-factory.com

Ontzorgen en verrassen op (kilometers)hoog niveau: hoe een samenwerking na 20 jaar nog steeds voor lichtjes in de ogen zorgt.

The Aviation Factory

Is er in een langdurige samenwerking nog ruimte voor innovatie? Wij geloven van wel, en daar is deze case met Carl Legein een prachtig voorbeeld van. Als serieel ondernemer in high-end vliegplezier rekent Carl al meer dan 20 jaar op Tallieu & Tallieu voor communicatie, van websites en branding tot brochures en relatiegeschenken. Daar kwam de afgelopen jaren een webapplicatie bij, die het werk van luchtvaartbrokers over de hele wereld vergemakkelijkt.

The Aviation Factory
Vizion Air
Airport Angels
ZEUS cargo flights
TradeFairs
The Aviation Factory
The Aviation Factory
We don’t repeat ourselves
We don’t repeat ourselves

Carl richtte in 2000 The Aviation Factory (TAF) op; intussen heeft hij een tiental bedrijven in de private luchtvaart onder zijn vleugels. Zijn talent om problemen in kansen om te zetten, en ze vervolgens te grijpen, is inspirerend. Zo maximaliseert hij met TAF het plezier van vliegen, lost hij dringende luchtvrachtvraagstukken op met cargobroker Zeus en maakt hij Europese beursbezoeken in één naadloze dag mogelijk bij Tradefairs.

“Onze samenwerking begon in 2004”, herinnert Carl zich. “Het reclamebureau waarmee we tijdens de eerste jaren van TAF samenwerkten, schakelde Jona al in voor technische zaken; we zijn toen in goede verstandhouding volledig overgestapt naar Tallieu & Tallieu. Sindsdien zijn zij onze one-stop-shop voor alles wat communicatie is met klanten en leveranciers. Denk aan websites en drukwerk, naamontwikkeling en branding, maar ook leuke eindejaarsgeschenken, fotoshoots en zelfs eens een filmpje.”

The Aviation Factory
The Aviation Factory
The Aviation Factory
The Aviation Factory
The Aviation Factory
The Aviation Factory

“Tallieu & Tallieu gaan heel breed, maar zijn ook heel transparant: als hun toegevoegde waarde niet duidelijk is, dan raden ze iemand anders aan, of zetten ze onze inhouse digital officer op de juiste weg. Zo focussen ze op de fijne, degelijke opdrachten waar een structurele verandering aan te pas komt. En mijn domeinnamen, die beheren ze ook. In een wereld vol call centers waar je dan een ticketnummer krijgt en 48u moet wachten op een antwoord, is het goed om te weten dat zo’n probleem op tien minuten opgelost kan worden.”

Carl

De vindingrijkheid waarmee Carl zijn bedrijven vleugels geeft, versterken wij graag onder het motto ‘Don’t Repeat Yourself’. Dit principe uit de softwareontwikkeling vermijdt herhaling door een centrale aanpak en zorgt voor eenvoud en efficiëntie. Zo blijft er meer plaats over voor creativiteit. En voor lichtjes in de ogen: die waren er de afgelopen jaren regelmatig bij het team van TAF, tijdens de ontwikkeling van een nieuwe interne webapplicatie.

The sky is not the limit
The sky is not the limit

In 2022 bleek immers dat hun internationale brokersteam met de juiste software veel aan efficiëntie kon winnen. En dus gingen we aan de slag: we ontwikkelden een volledig op maat gemaakte webapplicatie

We rolden het platform uit in een meerjarig masterplan. “Is dit ook mogelijk? En zou dat dan automatisch kunnen verlopen?” Met elke Zoomcall daagde het besef bij het TAF-team dat de mogelijkheden vér voorbij de horizon zouden liggen.

In de applicatie vertaalt een broker de vraag van een klant naar een zeer gerichte zoekopdracht; met de resultaten kunnen de juiste operatoren gecontacteerd worden. Hun beste antwoorden worden vervolgens automatisch tot offertes verwerkt voor de klant. 

Het TAF-team zorgt voor regelmatige updates van de gegevens. De brokers behouden bovendien de bewegingsvrijheid om nauwe contacten te onderhouden met hun internationale netwerk: we waken erover dat automatisering niet zorgt voor een verlies van de persoonlijke touch. Het platform wordt gebruikt in kantoren over de hele wereld; voor de brokers in België en Nederland zorgden we bovendien voor een integratie met Teamleader.

“Het brokersplatform is extreem, extreem belangrijk voor ons. De helft van onze omzet hangt ervan af, van wat ze gebouwd hebben. We hebben op die manier maar één partner nodig die heel ons ecosysteem snapt: ik had nooit gedacht dat dat mogelijk zou zijn. Ik kijk soms echt uit naar de mails van Jona en zijn team, omdat het zo’n eye-openers zijn.”

Carl
De Carl-factor
De Carl-factor

De rode draad doorheen alles wat Carl doet, is klantvriendelijkheid van het hoogste niveau: het hele jaar door besteden hij en zijn teams de grootste aandacht aan de kleinste details. Eén keer per jaar zetten ze de kers op de taart met originele relatiegeschenken. Daarvoor doen ze al jaren een beroep op ons, van het idee tot de uitvoering, de personalisatie en logistiek.

Denk aan een rugzak met een nametag en de boodschap: ‘we’ve got your back(pack)’. Een gepersonaliseerde koffie- of theepakket want ‘we start our day thinking of you’. Een lederen paspoorthoesje met de initialen van de klant: 'we've got you covered!’ Die combinatie van hoge kwaliteit, fijne humor en oog voor elk detail noemen we hier bij Tallieu & Tallieu ‘de Carl-factor’: het klopt zoveel mooier als er een hoek af is en een verhaal achter zit.

“Mijn brein functioneert anders dan bij de meeste mensen,” zegt Carl. “Daar vinden we elkaar vaak in: hun ideeën vind ik leuk en zij de mijne ook. Ik luister graag naar hen. Elk jaar opnieuw komt eindejaar vroeger dan we gedacht hadden, en elk jaar opnieuw komt Jana stipt op het afgesproken moment naar ons met de gepersonaliseerde items, allemaal op maat en geordend. Het zijn die details die hen typeren: zo beschikbaar zijn voor klanten is niet evident.”

Wat Carl zegt

“Wij gebruiken Tallieu & Tallieu vaak als referentie intern. Ik vind jullie een voorbeeldig bedrijf. We proberen de dingen vaak op ‘de Jona-manier’ aan te pakken: heel empathisch, klantgericht en ontzorgend. Jullie komen op een no-nonsense manier met oplossingen.

Het is echt een geruststelling om te werken met mensen die je kan vertrouwen. Dat je niet alles in vraag moet stellen, dat er een communicatiebureau is dat ons begrijpt en ontzorgt: dat is heel prettig.”

The Wall

Meer werk zien? Bekijk The Wall.